lördag 16 augusti 2008

Sprucken baddräkt

Stackars Terese Alshammar som missade OS finalen - hennes baddräkt sprack. Själv tänker jag på den stackare som sytt dräkten...

På 80-talet jobbade jag som sömmerska på Dansbutiken. Jag sydde butikens träningskläder, tajts, baddräkter, balettkläder osv. Ett av mina första uppdrag var att sy 6 stycken tajts till Ricky Bruch, som på sin tid var med i OS i diskus.
Ni som sytt med industrimaskiner vet att när man blivit vän med dem, samarbetar de till fullo som experter. Jag och maskinen hade ännu inte blivit nära vänner när det var dags att sy de 6 tajtsen. Jag hade skurit till dem med olika färger på revärena vill jag minnas. De packades och skickades till Bruch.
Några dar senare ringde Bruch och skrek i telefonen- alla tajtsen hade spruckit!!!

Så lärde jag mig om symaskiners trådspänning ska jag säga!!

2 kommentarer:

Anna sa...

En så grymt rolig historia!

Tillägg:
dessutom fick jag skriva in ptvpth som kod! Passade extra bra till just herrtrikåer!

Lena sa...

HA ha Det var ju ett jätteroligt sammanträffande!!