fredag 18 juli 2008

Souvernier

Här kommer mer bilder från resan. Den finaste souverniren köptes på Leksands hemslöjd. En rejäl plånbok med tyget Tistlar från Jobs handtryck. När jag var liten var jag med min mamma i Leksands hemslöjdsbutik när vi var på semester. Nu satt min man och mina barn på en bänk utanför och väntade. Plötsligt gungade det till och min man fick en deja vu! "-Men hallå, jag satt ju på den här bänken med min pappa och väntade medan min mamma var inne och tittade i hemslöjdsbutiken när jag var liten. Nu sitter jag här som pappa med mina barn....!! "

Nästa gosiga bild kommer från ett annat paradis, Frösö handtryck i Krokom utanför Östersund. Deras tyger är så fina, bl.a en serier svartvita tygtryck över städer. På bilden syns tyget Skellefteå samt Umeå. Jag köpte några påsar med stuvar samt en bit vaxduk. Som tur är har jag ett alldeles eget postombud i Krokom som säkert cyklar dit och köper mer om jag behöver, eller hur ??!

1 kommentar:

Anonym sa...

De`kan du lita på Lena!!
Du har så fina bilder från vårt vackra Sverige, för att inte tala om dina egna alster.
Puzz på örat....
vännen i Krokom