tisdag 4 augusti 2009

Koftans kofta och vintagebok

Jag har plockat fram Koftans kofta och börjat sticka igen. Hade inte tagit med mig tillräckligt med garn till torpet. Men nu är jag tillbaka i hemmasoffan. Modellen ska bli lite swaggertyp. Stickar nu klart ärmarna först så får vi se hur lång den blir. Det blir en go tyngd i koftan.


I Smålands-Posten skrivs det halvsidor om loppisar! Årets roligaste är vid Bredestad kyrka. Den är utomhus och det är kaos med bilar runt kyrkan. Det är nerräkning och prick 9 får vi rusa in. Det är andra gången jag är med på bild! Man ser hur jag liksom tränger mig fram (om man tittar noga!) Ännu roligare är det att se hur min 13årige hårdrockare springer på bilden! Men han hann ändå inte först till modellen han spanat in

Förstår att att en av böckerna i sommarbokhyllan nu blivit riktigt het! Boken är utgiven 1932
Kan jag kanske bli rik på den på Tradera?!




Vill man sticka modellerna så finns det endast en storlek att följa.









Inga kommentarer: