onsdag 11 mars 2009

Vård av sjukt barn

Förkylningen hos L vill inte ge sig. Vi får ha tålamod, nu är febern borta iallfall. Det viktigaste är att han blir frisk och kry igen. Sticka lite i soffan och kolla film.

Fram med arvegodset- en assistent från 70-talet.


Mmmm -Anna Bergenströms goda baguetter.




Gott att fika. Vi läser i fina låneböcker från biblioteket. Får inspiration till fantastiska tårtor. Ser ni bilden? Massa chokladmunkar ihop med ögon av nonstop, häftigt! Boken heter Millas kalastårtor och är skriven av Camilla Tubertini.




Och så har bilmattan jag sydde för många år sedan kommit fram. Parkera och bygga det är livet, eller!




2 kommentarer:

Maria sa...

Inte roligt när barnen är sjuka, men verkar som om ni fyller dagarna med lugna sköna aktiviteter!

Maria "Mi" Johansson sa...

Så mycket du verkar hinna med när du när hemma med ditt barn. När jag är hemma om dagarna får jag inget gjort. Jag är inne i en lat period.

Jag tycker du har väldigt snygga bilder på in sida. Så tydliga och fina.