söndag 29 mars 2009

Grötö 28 mars 2009

Jag åkte ut till Grötö i Göteborgs norra skärgård, under lördagen för att besöka Stick i Väst stora Stickhelg. En orgie av lyckliga, höga stickerskor invirade i garn mötte oss när vi kom.
Jag köpte helgens kit (de som var med hela helgen fick den). Jag älskar överraskningar och ville inte missa en sån rolig presentväska. Innehöll mönster och garn mm. Nu har jag en adresslapp till väskan som innehåller syetui!


Detta monstergarn fanns i väskan! Ska jag göra slag saken och sticka mig en bikini?



Här ser vi en stickning från Björkö som är ute och luftar sig.


En blivande sjal från Sävedalen syntes ute i skärgården. På eftermiddan var jag med på en workshop- sticka på engelska. Vi fick lära oss de engelska sticktermerna bl.a. T.ex vet jag nu att frog eller att froga inget har med grodor att göra. Det betyder rip (repa upp) Säg rip flera gånger på rad så låter du som en... just det-Groda!

Jag har redan frogat dessa muddar;



Det underbara lena garnet fanns med i väskan samt en beskrivning av muddar med udd. När de var klara fanns det garn över. De är nu frogade (!) och jag stickar om dem så de blir längre.






Tänk- man kunde handla också! Dessa små härvor pryder nu hemmet. Handfärgat från Chile.

Sedan åkte jag hem och släckte alla lampor och tände ljus- Earth hour.





Nästa år ska jag vara med hela helgen på Grötö!!







5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, Lena sticka en bikini! Kan man sticka trosor i människohår så varför inte en bikini i Ping Pong!
Är det klart med anmälan till nästa år?
Kram ewa

Anna sa...

Bikini, tvättmaskin och partytrix! See you next year baby!

Anonym sa...

oj oj oj, det bara kliar i mina fingrar när jag ser vad du insireras av och vad du gör!! men just nu är jag inne i en scrap-period så jag får väl sticka senare!!

Carina sa...

Vad roligt. Vi, du och jag, var alltså på samma workshop men inte visste jag att någon runt bordet var du. Jag satt precis vid dörren.

Anonym sa...

ja du har många roliga projekt på gång, me¨st hela teiden!! Inte alltid man hinner med allt annat som borde göras i ett hushåll