måndag 9 augusti 2010

Kalla fötter

Här gör jag som Pippi Långstrump, har fötterna på kudden.
Jag vill alltid sova med fötterna utanför täcket. På senare tid har jag blivit kall om fötterna (konstigt?!). Det är för varmt att sova med sockar så nu har jag gjort en hybrid. Låt mig presentera Halvsockan eller Vristvärmaren. Fungerar perfekt för mig. Testa du också, det är bara att sticka en socka men maska av när hälen är klar.
Mina är stickade med ett chilenska handfärgat garn som jag köpte på SIV förra året. 50 gram räckte precis.

3 kommentarer:

Piia sa...

Du fryser om hälarna liksom? De har ju ändå fem gånger tjockare hud... läste jag just. Trodde det var mer.

Lena sa...

nä, jag fryser liksom mittemot hälen. Men inte längre ;)

designofluna sa...

Ser varmt och skönt ut nu när det börjar bli höst!! Jag har lagt ut en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Du kan ju kolla in om du har lust!
Kram Malin