söndag 29 november 2009

Skyddsänglar som sprider glädje

Nu har våra skyddsänglarna blivit synliga, de blir det i adventstider. Hur glad blir man inte när man får se de glada änglarna längst fram! Om du klickar på bilden blir den stor och du får ett härligt leende, jag lovar att du ler tillbaka.


Årets nytillskott är en bestämd donna som blev min för 2:50. Hon har varit med om en hel del kan jag tro-men står stadigt med båda fötterna på jorden. Hon är daterad 1960, en bra årgång tycker jag.


5 kommentarer:

Agata sa...

Vilka fina små figurer. Och duken under ser ju också jättefin ut.

Nu vill jag inte vara den som är den och går runt och befäster könsroller, men är det inte en liten stjärngosse du kommit över från 1960? ;-)

Annela sa...

Vad söta änglarna är och så personliga!
Man blir verkligen glad när man ser dem. Ängel eller stjärngosse? Tja, det är väl i betraktarens ögon...

Åsa sa...

Så fint Lena! Både här på din blogg och hemma i ditt hus! Såå fina änglar, så fint du gjort.
Kram

Lena sa...

Ja Agata, det kanske är en liten gosse, vem vet? I botten har någon skrivit Nunne tillsammans med årtalet. Figuren är varken hon eller han utan hen, välj själv som Annela skriver. Väldigt fin är hen i allafall

Lena sa...

Tack Åsa!