lördag 21 november 2009

I love Partille bibliotek!

På biblioteket där jag bor kan man önska sig böcker! -Det är bra att vi får tips från låntagarna, så vi kan köpa in de böcker ni vill läsa. Senaste boken jag tipsade om är Britt-Marie Christofferssons bok Stickning-Ett hantverk att utveckla. Så kom det ett sms och idag var jag och hämtade den. Är inte det underbart! Tack biblioteket!! Och vilken bok, ojoj.
Boken är full av hennes tröjor och olika provlappar. Så här skriver hon om hål och hålkanter; Spetsstickning är inte "my cup of tea" . Det är spännande att sticka men resultatet är alldeles för rart och romantiskt för min geometriska smak. Jag håller med. Nu ska jag se om jag kan provsticka något av hennes hålmönster.

1 kommentar:

Annela sa...

Den boken köpte jag och jag tycker också att den är super! Vilka fina mönster hpn gör!