tisdag 29 september 2009

Grytlapparna invigda.

Grytlappar virkade i dubbelt regnbågsgarn. På står de vackra värmeljustakarna från Orrefors som jag fått av goda vänner.
Jag laddar mest ner radioprogram i min Mp3. Under dagens promenad lyssnade jag på
Stil. Ett klokt och mycket intressant program om mode med Susanne Ljung som redaktör. I det program jag lyssnade på idag berättade en kvinna hur hon fått i uppgift att sy på 3000 pärlor på en uppsydd klänning. Knutarna fick inte synas på baksidan utan knöts om varje pärla på framsidan. 3000 pärlor.....

2 kommentarer:

Åsa sa...

Åh, så fint Lena! Fina foton, fina grytlappar och fina ljusstakar, som jag ju vet när du fick;-)

På tal om den kvällen då du fick dem... läser du om nån film på Hagabion som lockar dig, hör av dig så bestämmer vi kväll!

Lena sa...

Hej fina Åsa! Ja, jag vet en film! Jag mailar dig!