lördag 15 november 2008

Sticka med hamster

Här är det som blev kvar av Eskimå-garnet sedan jag stickat nya tofflor. Visste ni att den allra finaste alpackaullen egentligen är spunnen av hamsterfibrer....?!

Chikos flykt från mina stickor......

Idag har vi haft höststädning på samfälligheten. Jag hade inte riktigt koll på läget. När det var dags för höjdpunkten; fikastunden, beundrade jag den vackra glasbringaren med mjölk. En läcker sak, säkert från 50-talet i rött glas. Alla andra såg att det var saft i utan jag som trodde att det var mjölk. Glatt fyllde jag på saft i min kaffekopp. Oj då!
Gick in till vårt hus för att hämta mjölk. När jag kom tillbaka skulle jag hälla ut mitt saftkaffe. Min granne blev väldigt förvånad när jag snabbt grabbade hans kopp och hällde ut hans kaffe.
-Men hallå vad gör du?! Ridå.

4 kommentarer:

Anna sa...

Den bilden när han är i farten ser himla rolig ut.
Rädd att han ska smita in i något skumt litet hål?

Maria sa...

Så tokigt det kan bli med kaffe mm!

Gulligaste hamstern, så roligt det ser ut när han har hög fart...

Anonym sa...

Nu var det längesen jag var här och besökte. Vad mycket fina och roliga saker du gör! Vet du att jag också haft en hamster, den var söt men levde inte så länge... Tack för ditt tips om ang boende- det är roligt att kunna spana lite på blivande grannen :) Många kramar Gerda

Susilull sa...

En sån liten sötnos! Vi har haft några gnagare under åren. Den charmigaste av dem alla var Pellerino som var en rysk dvärghamster - han blev nästan 4 år - rekord!!

Din kaffehistoria var rolig!