lördag 31 maj 2008

En svensktillverkad randig tröja

Det blev ett par meter s trikå-köp från E-slöjd! Första alstret blev en tröja, jag har blandat tre olika ränder i turkos. Kvar i påsen ligger det lite röd-oranga ränder och väntar. Jag har vilat min handled från virkning och stickning, nu mår den bra. Tack för glada tillrop - Det gjorde susen! Att sitta vid symaskinen var inga problem. Har varit på IKEA och fyndat lite bland alla deras fina tyger. Har nu fått inspiration till att sy väskor. Trodde jag fotat tyghögen, men det hade jag inte.... Får visa när jag börjat sy istället.

2 kommentarer:

Carina sa...

Det var som vanligt en helt underbar dag på karnevalen i Hammarkullen. Jag har varit där i 33 år. Och konstigt nog är det alltid, utom något undantag, väldigt varmt den helgen. Karnevalen skiljer sig från de flesta festivaler och sådant runt om i landet för den ordnas av folket som bor i Hammarkullen. Kolla gärna på deras hemsida.
http://www.hammarkullekarnevalen.com/

Anna sa...

Så skönt att du är bättre i din hand. Hur härligt ska det bli med RIKTIG semester?! Kram till dig.