onsdag 20 juni 2012

Sommarens nya väska

 Så var det dags för en ny väska igen ;)  Jag hittade ett möbeltyg på Myhrins tygaffär i Göteborg. Äkta syntet och med en underbar färg, kändes som ett bra väskval. De hade 6-8 olika färger att välja på i affären , tror det kostade 150:- /m. Jag har inga mönster när jag syr mina väskor utan utgår från förra modellen och lägger till bredd och fickor. Gjorde axelbandet lite bredare,så det skulle passa mina gamla byglar. När jag tittade noga på dem såg jag att det står Lee på dem. Ojojoj, jag hade ett par hängselbyxor för länge sedan, de måste kommit därifrån. i såfall är de över 30 år- den som spar hon har! Jag vek axelbanden och sydde fast ett svart vävt band på baksidan. Väskan är stor nog att rymma A4 och har en stor ytterficka med småfack inuti.  Klicka på bilderna för att se bättre.


Inga kommentarer: