torsdag 8 april 2010

Broderier & Brumbrum

Blir lite tårögd när jag hittade dessa broderier. L var bara 3 ½ när han målade bilden Mamma cyklar. Jag gjorde ett broderi av hans teckning.


När A var liten producerade han säkert hundratals bil & parkeringsteckningar. En av dem har också blivit applikationsbroderi.


Tut-tut. Ambulansen hette enligt A bulaj.




Långtradare med släp kommer runt hörnet.






Barnen har fostrat mig att gilla bilar... Denna i bomull virkade jag idag efter mönster från


Virkverket. Bilen ser ut att ha fått pyspunka på bakdäcket. Jag virkade med nål 3.5, ska använda mindre nål nästa gång.


Virkverket kommer att ge ut en bok till hösten, den ser jag fram emot!





3 kommentarer:

PetraO sa...

Vilka fantastiska barnbilder! Kram

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

I den Abulajen vill jag åka om jag blir skadad.
med hej fr. Koftan

lilla a sa...

Underbara, med de små historierna till också.