fredag 19 september 2008

Kryckgrafitti och baginbox i skolan

Det är jag som är en av skolans lärare i slöjd. En av mina uppgifter är stt sprida slöjdkultur, eller hur? Har man då en kollega som har ont i foten och måste använda kryckor som är grå är det dags att missionera- Ull och färg gör männskan glad!! Eleverna frågade -FICK du göra det?

Återanvändning-JA! När vinet är slut är det dags för pyssel. Visste du att en baginbox inklädd i glansigt papper blir perfekt för en klassuppsättning skrivböcker? Nu vet du.


En kollega sa; Det sägs att folk i allmänhet själ så mycket från sina arbetsplatser. Det gäller inte lärare. Pedagoger ser skatter i allt. Mmm det där ska jag ta hand om -det kan vi använda i skolan. Så lärare tar med sig saker hemifrån till jobbet istället...



3 kommentarer:

PetraO sa...

Strålande Lena! Jag visste att du skulle bli en mycket kreativ slöjdlärare! Kram

Anna sa...

Håller med Petra, har alltid tänkt att åhhh, om mina kids kunde få henne som fröken...
Stor kram till dig!
Fria torsdagar denna termin?

Anonym sa...

Snygg grafitti på en f. d. kollega med kryckor.
Kan man som nybliven pensionär få beställa rullatorsgrafitti, om man i framtiden skulle behöva detta hjälpmedel?