tisdag 8 april 2008

Jag har fått ett husdjur!


Hos Virkverket hittade jag en liten apa som jag blev så förälskad i ! Jag ville genast virka ett liten djur jag med. Nu har jag gjort det, det var pilligt men väldigt skoj. Har aldrig virkat något så smått innan men det gav mersmak. Hade axlarna högt uppe märkte jag , för jag var SÅ koncentrerad när jag räknade och virkade.... Det skulle bli en katt men tycker att det även liknar en liten räv?! Tack Annika på fina bloggen Virkverket för inspirationen!

6 kommentarer:

Annika sa...

Hihi, vilken söt! Så kul att du blivit inspirerad! ;)

PetraO sa...

Vilken sötnos! Jag undrar om jag inte ska skicka dig en bild på en tiger som min mamma virkade en gång - ursöt! Kram

Carina sa...

Visst har hon ursöta saker på sin sida, hon "Virkverket". Jag blir alldeles sjuk när jag ser dom. Men ditt lilla djur, vad det nu kan vara för sort, är jättesöt hand också.

Lena sa...

Tack ska ni ha! Jag har nu skickat efter en bok om virkade djur-amigurumis. Helt på vinst och förlust -det fanns inte ens en bild på framsidan.Men man måste våga chansa lite;)Fram med virknålarna!

makiato sa...

Söt katt-räv!!
Ang. din fråga om färger, så använder jag Dr. Ph. Martin´s Transparent Water Colour, en flytande akvarell med mycket pigment. Den är jättekul och bra att jobba med tycker jag. /makiato

Anonym sa...

Så söt!